Allah Selamatkan Kamu.. !

Assalamualaikum, Welcome to aNas nO HouSoku :) Any typos don't blame me, blame AutoCorrect :P Syukran! "Warning! May Contain Bahasa Rojak, Spelling and Grammatical errors" [The Author]

Wednesday, April 4, 2012

saya kering idea XD

السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُه

Here comes April again.. but this year, i don't know why.. me kinda not-so-looking 4ward to this month..
Why??
hmm.. maybe because for the whole 3 months i only looked forward to 21 march.. no t so further than that.. ok, maybe sometimes but me kinda not like it..


entahlah.. rasa mcm bln ni byk bende yg akn berlaku..
sebelum mac melabuhkan tirai aku pergi Jom Masuk U kt PWTC dgn shuk.oper dan topek..


haha.. seperti biasalah.. sibuk mengumpul 'goodies' drpd info XD.. jumpa banyak org time tu, fatin, puan, lokman, safuan, farah zaharah.. jumpe gitu2 jelah.. haha tapi puan dgn fatin join kitorang mkn kt food court the mall yg sememangnya x best langsung! mcd dgn pizza hut due2 full!! dan haritu jugak ada org tu bt idea gila ajak pegi TS padahal dh pukul 4 lebih.. igtkn nk tgk movie tiket pun dah beli.. tapi aku burn je sbb rasa mcm RM12 tu berbaloi utk tebus 2 jam aku balik rumah lagi awal =] sorilah kwn2 hampakan korang.. chewah~ haha

2 April permohonan upu pun dh smpi dateline..

nampak ke? haha saje bg kecik, kalau nak tahu zoom in~
 macam inilah pilihan2 aku.. I have my own reasons for that.. insyaAllah dan aku yakin Allah akan berikan aku yang terbaik.. =]
medik atau dentistry pun belum fikir habis lagi.. tgklah dpt mana nnti
"istikharah jangan lupa! peringatan buat kita semua"
bercakap tentang masa depan ni.. membuatkan aku mcm agak cuak utk berhadapan dgn bulan ini..

kenapakah??
 9 April-- pengumuman dasar tajaan baru JPA.. Mara pun lebih kurang time ini jugaklah..... kut
aku pun belum decide lagi which one nak pilih.. belum lagi fikir pasal interview macam2 nih.. lagilah pening dibuatnya.. mostly kawan2 yang lain dh apply biasiswa sana sini.. aku? satu pun tidak~ mgkin sebab x byk offer yg ke arah bidang yang aku suke.. mostly engineering.. sori mama! x tau nape kureng sket dgn engineering nih..  kalau future wife engineer pun boleh.. haha berangan2.. XD
Seriously, aku x suka bila org ckp "kau xpe biasiswa cari kau.." c'monlah, hendak seribu daya x hendak seribu dalih.. kenelah jugak usahanya utk apply tapi aku just tunggu utk mara/jpa je.. harap faham ye..


lagi satu isu (ceh, bajet panas je)
"kau mesti fly nanti kn" insyaAllah kalau ada rezeki aku terima, aku insyaAllah akan mohon dan kalau dapat alhamdulillah.. tapi.. sememangnya aku x berapa nak kisah sangat pun belajar kat mana2 dalam malaysia pun hebat jugak.. kalau jauh2 ni takut homesick huhu..


dah habis satu chapter dalam hidup ni nak start yang baru mcm agak payah.. keputusan besar kene buat.. byk bende baru yg dh bukan mcm dulu2..
tapi insyaAllah kalau x ada aral melintang 2 hujung minggu akhir bulan ni akan best sket.. hehe


sedikit dialog daripada cerita tangled... (pesal lak aku nih tetiba teringt cerita kartun ni plak??)

Rapunzel: I've been looking out of a window for eighteen years, dreaming about what I might feel like when those lights rise in the sky. What if it's not everything I dreamed it would be? 
Flynn Rider: It will be. 
Rapunzel: And what if it is? What do I do then? 
Flynn Rider: Well,that's the good part I guess. You get to go find a new dream. 

Flynn Rider: You were my new dream. 
Rapunzel: [crying] And you were mine. 

hmm.. it seems like i have to find a new dream then.. YOU WERE MY NEW DREAM~

Last word from me.. hello my friends out there,, this the start of something new.. get over the past, learn from mistakes and try to achieve something better than before.. wherever your life leads you to just remember to do your best and not to forget that Allah will be always be with those who are patience..
seize every chance and opportunity... and your dreams might come true insyaAllah biiznillah~
what i'm trying to say is.. SPM is over, a new war has begun!!!







the secretary of my own...



4 comments:

  1. untung laaa g Jom Masuk U. aku g Jom Masuk Zoo. haha. tade ar.. good luck for April month. HAHAXD

    ReplyDelete
    Replies
    1. zoo pun best apa.. boleh tgk sedara.. hihi..
      haha.. tq.. kau pun good luck papepun kau buat.. bila2 je =)

      Delete
  2. Ni bukan bende tak kena tahuu! Hmmm best dapat join korang haritu walaupon macam pelik je aku sorangsorang pempuan kannn? Sampai kena perli ngan zakie ):

    Hope kau dapat the best untuk life kau after this okay. Go go anas! :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. hihi... mmglah best sbb ramai.. kalau setakat 4 org je.. bese2 je..
      TQ sudi join.. =] good luck in ur life too =]

      Delete

CATCH ME BECAUSE YOU CAN :)

Instagram

Blacy Smiley - Haha Bucktooth