Allah Selamatkan Kamu.. !

Assalamualaikum, Welcome to aNas nO HouSoku :) Any typos don't blame me, blame AutoCorrect :P Syukran! "Warning! May Contain Bahasa Rojak, Spelling and Grammatical errors" [The Author]

Sunday, March 25, 2012

Greatful + Happy = Alhamdulillah =)

السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُه   


Seperti yang dijanjikan aku nak tulis post berkaitan dengan SPM jugak tapi yg lebih bukan kepada cerita peribadi..  

Alhamdulillah, syukur kepada hadrat Ilahi yang Maha Bijaksana, Maha Pemberi Rezeki, Tuhan Sekelian Alam..
semua penat lelah, dah x rasa pun..(padahal kalau tido esok tu pun fresh je.. )
3 tahun pertama dh dpt 9A
belajar selama 2 tahun kt sbpit.. sangatsangat tak sangka keputusannya 11A+


bunyi macam gempak je.. sbb serius x penah expect pun.. kalau 11A tu mmg dh bercita2!
aku pun bersyukur.. bila ramai congrates aku dan kawan2 bagi nasihat dan peringatan..
mksudnya, ada jugak orang yang masih sayang dan ambil berat pasal kami.. 
papepun.. aku selalu igtkn diri sendiri yang...

> ilmu dan rezeki itu milik Allah.. bila2 nk tarik pun boleh.
> kejayaan atau kegagalan semua tu ujian daripada Allah.. jadi doa2lah Allah akan permudahkan segala urusan kita
> teruskan semua ibadah2 sunat yg kita selalu amalkan sebelum exam.. sbb kita buat bkn sbb exam kn..?
>;jangan sombong riak belagak depan orang lain.. nauzubillah depan Allah.. kerana nilai seseorang hamba itu di sisi Allah ialah berdasarkan ketaqwaan.
ان اكرمكم عند الله اتقاكم
mafhum hadis nabi : peliharalah Allah, dan Allah akan memelihara kamu, Jika satu dunia bersatu untuk menjatuhkan kamu (memberi kemudharatan) nescaya, tidak akan berlaku tanpa keizinan Allah. dan Jika satu dunia bersatu untuk memberikan kamu nikmat kesenangan nescaya, tidak akan berlaku tanpa keizinan Allah.

dan aku pun tau.. yang spm ni permulaan je, sbgai batu loncatan utk higher education.. so, kena belajar lagi.. jauh lagi perjalanan.. insyaAllah murah rezeki umur panjang..
اطلب العلم من المهد الى اللحد

siyes kabo.. tengok muka mama dengan abah senyum je... ayun pun senyum.. adik beradik yang lain pun bunyi mcm happy je dgn ucapan tahniah tu.. cikgu2 pun muka excited, susah nk nmpk yg mcm hampa, kawan2 pun semua gembira peluk2.. juniors kt sekolah pun mcm bangga je dgn result kitorang..
---sangat melegakan, menyenangkan,seronok hati ni --

rasanya masih belum terlambat nak wish congrates kat semua.. straight A's.. nk list ke? x pyhlah..
yang tidak pun.. tahniah!
maaf saya nak bangga sikit sbb 5Smart mcm power je..7 org straight A's
(ikram, ummul, zharifah, nadzir, shukri, farhanah)
thanks korang sbb suasana dlm kelas yg sgt kondusif.. hehe =P (konon je..) guru kelas kami 
Pn Norzie Kasmira-- terima kasih byk2 ajar bm bg kaunseling dalam kelas..
ehsan pun byk tolong aku izzul razwan nadzir idzuan.. dan ramai lagi.. thnks guys!
(kelas lain 5B 5P 5I 5T pun hebat jugak)

ok jari spoiler.. tapi tgk tuh no2 dari atas..

Special Thanks to our Teachers:
Bahasa Melayu 
Cikgu Norzie, Cikgu Maisarah, Cikgu Nafishah

English 
Teacher Norhayati, Teacher Dayana, Teacher Rofidah

Sejarah
Cikgu Razali, Cikgu Zulnajmi, Cikgu Hassim

Modern Mathematics &Additional Mathematics
Cikgu Fairuz, Cikgu Rizal, Cikgu Norhayati, Cikgu Hazmi, 
Cikgu Faridah, Cikgu Hamidah, Cikgu Zamriyah

Physics
Cikgu Ti, Cikgu Shafinar, Cikgu Amri, Cikgu Wani

Chemistry
Cikgu Aishah, Cikgu Mawar, Cikgu Ror

Biology
Cikgu Nora, Miss Tee, Cikgu Najwa

Pendidikan Al-Quran dan As-Sunnah
Ustaz Khalid, Ustaz Abu

Pendidikan Syariah Islamiah
Ustazah Ruzawati

Bahasa Arab Tinggi
Ustaz Shaifuddin, Ustaz Khalid..

and not to mention all the teacher.. pmr ke spm.. penah ngajar ke tidak, sekejap ke lama.. TQ!

ok2.. tak habis lagi.. hehe.. kawan2 altima kelas sama ke lain.. tq dn congrates atas apa pun result..
terimakasih sebab selalu tanya soklan2 walaupun aku hasik je..sori2..
bg support.. study sama2 ke papelah.. semualah.. penat nk mention kat sini x habis kalau bt list..
tahniah kt semua geng2 gm aku yg dpt A dlm subjek2 tulah
yang aku agak bangga utk subjek arab dgn psi.. semua group aku dpt A.. alhamdulillah..
aku bkn byk bt mende pun.. main2 je dlm grup..haha  ustaz ustazah yg byk tolong kn.. kn..?
yang lain2 x sempat nk tanya sbb 2 grup ni ahli die sikit je..  tahniah  ek korang.. hebat  kn group kita.. alhamdulillah..

sekarng ni.. masing2 dah mula busy utk apply biasiswa dan segala bagai..
lepas ni interview plak.. cuak plak rasanya bila fikir..
good luck in ur future undertakings.. insyaAllah kita berjaya sama2 dunia akhirat.. =)


nak jugak ckp banyakbanyak terima kasih kepada semua cikgu2 tadika kayu ara dgn al-mujahideen, sk jalan kebun, sk bukit kemuning (2), sk bukit rimau.. sra jln kebun, sek kafa integrasi at-thaqafah..kawan2 di sekolah2 tu jugak..  budak2 kelas 1 Brilliant, 2,3,4,5 Smart.. L21 rumah merah! cikgu2 SBPIT! yeah~ =)

p.s: sorry.. terlebih berie bila tulis post ni.. sbb tu panjang sangat.. 

the secretary of my own...

11 comments:

  1. english : tcer rofi. physics : cgu amri. :)

    ReplyDelete
  2. rumah merah pun kau tak lupa. bangga aku straight A+ ahli TAR :)
    -pkr yg awesome

    ReplyDelete
    Replies
    1. haha.. mana boleh lupa aku ni mmg semangat rumah dr dlu.. mls nk tnjuk je.. haha.. terima kasih kt pkr yg awesome ni jgk.. byk tolong aku =)

      Delete
  3. ak pun banggge jg budak same kelas . thanks byk bantu aku :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. anonymous.. aku pun bangga sama kelas dengan semua budak sekelas aku.. hihi =)

      Delete
  4. I am proud of you.. ALHAMDULILLAH untuk semua ALTIMA0711 :)
    sebagai f4 baru aku mintak maaf sebab ta dpt naikkan result to the highest level.
    thanx dr aku jugak law ade ilmu kao ajar ke ak :)
    Congrates to you again again again and again~

    ReplyDelete
    Replies
    1. alah.. noor jgnlah mcm tu.. baru ke lama sama je.. ALTIMA0711
      byk kau tolong kitorang semua.. bertambah2 ceria kami semua..
      kau pun byk jugak ajar aku.. jd tq banyak....

      Delete
  5. my feeling while reading this entry..
    aww..cant describe with words..
    alhamdulillah atas kjayaan Abdullah Anas..sme2 mnumpg bgga, bleh?? >.<
    thankx anas, bbillion2 ilmu jgk yg dh ko curahkn atas aq..tq!! <3
    kjayaan trus mgiringi Abdullah Anas..insyaallah!! :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. many2 thanks to you too dini.. alhamdulillah dan insyaAllah kita akn terus sama2 berjaya dunia akhirat! =]

      Delete
  6. Replies
    1. thank you ehsan! kau lah byk tolong aku.. infinity thanks to you.. =] u did well to and i'm proud to have a friend like you..! tahniah wei! ^^

      Delete

CATCH ME BECAUSE YOU CAN :)

Instagram

Blacy Smiley - Haha Bucktooth