Allah Selamatkan Kamu.. !

Assalamualaikum, Welcome to aNas nO HouSoku :) Any typos don't blame me, blame AutoCorrect :P Syukran! "Warning! May Contain Bahasa Rojak, Spelling and Grammatical errors" [The Author]

Friday, March 23, 2012

A Wonderful Moment! Alhamdulillah~

السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُه  


the story begins very early in the morning on  that day, 21st  MARCH 2012..
tarikh bersejarah ni.. masuk buku sejarah hidup aku.. =)


WARNING! SPOILER ALERT..
LONG POST THIS TIME
TAK PAYAH BACA PUN TIDAK MENGAPA

---bukak twitter, secara tibatiba, xde angin, xde ribut.. Naza tweet kat aku ckp tahniah..
dalam hati aku pehal lah budak nih.. aku pun tolak tepi2 jauh2 bygn yg btkn aku tambah CUAK!!


--- cikgu Amri post kat group sbpit, ckp sorang 11A+ terbaik pahang.. tapi xtahulah sape.. aku pun bt biar je post tu..


---  aku skype plak dgn Zaki, Safuan, Talhah.. dorang bertiga sibuk suruh aku prektis utk jwb temu ramah.. pape jelah. ohh lupe sblum tu puan dh im dulu kt fb.. katenye mcm yg ckgu amri ckp..


--- syaqira pulak im kt fb.. then syed post kt timeline aku ckp ad vision ke papelah.. lepas tu ramailah yg komen2 kt ctu.. sigh~


malam tu elok2 tenang boleh tido, dpt berita gini btkn aku tambah cuak sbb aku x suka khabar angin.. memang dorang x ckp pape.. but still takut bagi harapan palsu..  dan mmg agak lmbt pun aku tido..
awal! pagi2 sblm subuh lagi dh siap tinggal sarung baju koperat, stokin dgn kasut je lagi..
tapi pukul 7 lebih jgak siapnya baru nk bertolak..
 dari bukit rimau ke wangsa maju ke temerloh
penuh kereta!


mama abah ayun khadijah semua ikut (mule2 je ad nenek)..
breakfast jap kat petronas bentong.. lepas tu kat kawasan lanchang.. ada something lagi..
ehsan dgn idzuan dah msg.. masing2 dh sampai sekolah aku je lambat
kriing,kriing~ telefon ayah aku berbunyi.. aku igtkn sape, kwn2 ayah aku ke...
~~rupa-rupanya~~
"anas dapat terbaik pahang" ayah aku ckp.. cikgu dia call td.. tekelah sape..
-cikgu zuraida favourite kaunselor aku..
tak tahu nk suprise ke terkejut ke..  sbb dah dgr khabar angin malam semalam.. terpaksalah percaya..

..alhamdulillah..alhamdulillah..alhamdulillah..alhamdulillah..alhamdulillah..alhamdulillah..alhamdulillah..
aku x sangka sangat sbb selama ni personal target straight A.. sekolah yang target straight A+.
rasa macam WOW.. sebab selama ni tulis je 11A+ tu kat calculator.. kat post2 sebelum ni. conteng2 kat mane2.. alhamdulillah.. last2 dapat..

cikgu tanya aku pakai baju apa sbb nk suruh pki bju kemeja bertie.
mestilah aku x nak penat2 beli baju khas utk event ni tukar sbb nk masuk kamera.. sori sket.. haha
aku terus msg family members aku inform kat dorang semua.... thanks semua!


sesampainya di sekolah org first aku nmpk izzul baru keluar kereta kut..
pastu nampak ehsan dgn muka serius tgk cermin tingkap kerata ayah aku yg tinted.. (ko nmpk aku ke..?)
then salam2 kwn dkt lobi pengetua.. pegi je ruang legar ipt tgk dh ad ibu bapa dok situ.. tp nape bdk2 ni masik kt lobi pengetua..?
jumpa cg zuraida jap.. x igt ckp pasal ap.. baju kut.. XD
then cikgu razali tarik aku utk salam dgn org ppd.. dok dpn library tu rmai cg pompuan kt situ..
cikgu zulnajmi nmpk muka aku mcm blur kut.. die pun tunjuk kat aku sekali imbas.. 
" x pecaye? ni ha result awak.."
aku jadi pening..nmpk yg berderet tuh.. 
 org tv9 tarik aku..suruh cepat tapi suruh panggil mak ayah.. pastu aku pun lari..


selepas dh dtg balik tu.. berdirilah aku depan kamera for the first time in my life..
mulalah. sesi interview..
1. apa perasaan.
2. apa rahsia kejayaan.
3. tips belajar.  
4 macam mana bahagi masa. 
5.siapa yang banyak bagi dorongan.
6. apa plan akan datang 


nilah soklan2 yg die tnye.. aku jawab spontan je.. byk err, err..
x tahu apa aku merepek..
jawapan biar rahsia jelah.. nk tau jgak tnyelah aku (konon je =P)
buat segan je sbb ntahlaa jwpn aku klakau!!


lepas dorang pun interview ayah aku.. (sepatutnya mak aku sekali)
kesian kakak aku... aku x expect dorang nk cepat smpi buat aku tergesa2..
dorang ckp aku x panggil.. sorry sesangat!.. kalau boleh nk bawa satu family masuk tv.. cikgu2.. kawan2..
(senang keje kt syarikat tv jelah XD )


sbbkn dorang nk cepat.. aku pun x sempat nk dgr apa yg pengetua cakap.
analisis result kami secara ringkas.. sangat rugi!
sedar2 je nama aku dh dipanggil.. salam ayah ehsan.. amik gmbr dgn ppd dengan result sekali..
nama2 seterusnya pun dipanggil.. time ni pun x sempat sgt nk dengar..
dengar yg sc agama je.. turun pentas amik gmbr lagi.. suruh berlakon mak ayah aku peluk aku..
cehh.. haha(aku dgr gmbr ni masuk sinar.. yeke??)


apa yang aku nyesal sket time ni.. sbb igtkn time tu nk stay je atas pentas.. 
kumpul semua yang straight As
pastu terus amik gmbr.. tapi disebabkn nk gmbr yang td tuh.. aku pun turun.. xkn nak naik balik..
congrates semua!


selepas itu, aku pun ckp byk2 terima kasih kt semua cikgu yang ada kat situ..
shuk ajak naik bilik guru.. aku ikut pastu ckp terima kasih kat semua cikgu dalam bilik guru tu..
serius kabo.. sayang sangat2 kat cikgu2 sbpit..!
jumpe jugak budak ikhwan tu.. thanks jugak byk tolong aku..


selepas tu baru dapat jumpa kawan2..  best jumpa diorang byngkn dh 5 thn dok ngadop muka dorang stiap hari pagi petang siang malam..
laki pompuan dua-dualah!! XD
tp rasa mcm x cukup sbb izzul dpt ckp sekali je pastu dh balik..
ehsan, razwan, idzuan, nadzir dan lain2 pun x sempat nk jumpa tnye pasal result gitu2 je..
x sempat nk hayati.. balik terus lupa.. x best..


sesi penggambaran pun mcm so-so je semua sibuk bersembang
aku nak something yang boleh ditatap nanti.. (chewah ayat..)
 seronok jumpa semua cikgu..


aku pun x berpeluang nk amik gmbar.. camera x bawa.. nk pakai phone mcm leceh..
rasa sangat rugi je.. masuk kamera orang lebih..
tapi x pelah.. dah lepas..


dalam pukul 12 lebih tu aku pun balik..
tapi x sempat pun nk ckp bye2 ke pape.. semua nmpk bz dan sekejap je dh hlang.
papepun. insyaAllah nanti jumpa lagi..


balik rumah... rasa sayang nak tanggalkan baju koperat tu.. bile lagi nak pakai agaknya..
 alhamdulillah
timeline fb dah full dgn congratulations.. im fb pun jugak..
seniors.. kawan sekolah rendah.. sedara mara.. kawan altima.. cikgu2
semua terima kasih sangat2.. 
ada yang siap call lagi.. 
wishes ni berlanjutan sampai 3 hari..
alhamdulillah..


tetibe terigt time amik result upsr, pmr.. x penah segempak mcm ni.. 5A dgn 9A jugak..
time tu rase cuak pun x sgt mcm yang spm nih.. study pun main2 je mcm dh confident je dpt str8.. 
setiap kali pun ade je yg nk bagi hint..
upsr - cikgu dah salam ckp tahniah sebelum masuk bilik mesyuarat utk amik result.
pmr - ehsan dah msg ckp something aku x igt... tp mcm dh obvious.. xpe it's okay.
spm - mcm kat atas mula2 post..
alhamdulillah semua ni rezeki dari Allah


sejak dari 21 mac nk tulis tapi baru hari ini siap.. x tau kenapa.. mgkin mcm org kate susah nk gambarkn dgn kata2.. aku syukur sangat2


p.s sesapa yg dah bace sampai sini.. thank you. saje bagi colourful sket, tarik minat konon.. haha     aku tulis ni pun saje je.. nk abadikan.. xnk kasi lupe.. kira kalau buat essay best moment ke unforgettable momentlah.. xde niat nak menunjuk2.. sori..  lepas ni baru nk post yg mcm formal sket.. bukan kisah peribadi.. 

the secretary of my own...

2 comments:

  1. aq ske bce!! ^.^
    thniah lg utk ko!! :)
    *tiiuuu..tiiuuu* -bnyi bunga api-

    ReplyDelete
  2. thanks Dini.. sangat appreciate! =)

    ReplyDelete

CATCH ME BECAUSE YOU CAN :)

Instagram

Blacy Smiley - Haha Bucktooth