Allah Selamatkan Kamu.. !

Assalamualaikum, Welcome to aNas nO HouSoku :) Any typos don't blame me, blame AutoCorrect :P Syukran! "Warning! May Contain Bahasa Rojak, Spelling and Grammatical errors" [The Author]

Monday, November 19, 2012

Satu Detik Permulaan O:)



السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُه

SALAM MAAL HIJRAH 1434H

okay aku agak rindu MSSAAS

2010 – Thailand
2011 – Malaysia
2012 – Jordan

Hmmm, 3 tahun baru 3 tempat yang berbeza… Semoga tahun baru hijrah ini dapat dihayati bersama =) ingat balik kisah 1 muharram penghijrahan nabi dan muhajirin dari mekah ke madinah.. kalau teliti balik halus dan kemas je kronologi penghijrahan nabi penyeksaan arab jahiliah kepada islam mekah, perjanjian aqabah 1 & 2  dan rentetan-rentetan peristiwa yang lain.. tak perlu rasanya nak bercerita kat sini sebab semua telah didedahkan sejak tadika lagi kan.. =) sama2 kita berhijrah dan berkorban ke arah yang lebih baik daripada hari semalam =)

Tapikan……

Dalam kita nak menghayati antara hari kebesaran Islam ni… Israel laknatullah telah menyerang Gaza.. =’( saudara Islam kita… bila kat Jordan ni makin dekat sebenarnya dengan Palestin.. even kalau pergi laut mati, laut merah, ma3rakah yarmouk tu dah boleh Nampak dengan mata sendiri Palestine tu sendiri.. Ya Allah lemahnya diri ini, kuatkah iman kalau nak bawa kaki melangkah ke masjid, mencelikkan mata untuk qiamulallail meringankan lidah untuk berzikir dan mengaji pun susah??.. =’( Tamparan untuk diri sendiri yang masih laqha, alpa dan leka… sama2 kita muhasabah diri…  berdoa untuk saudara kita dan mengubah diri menjadi Muslim dan mukmin yang sebenar sebagai seorang hamba Allah dan Khalifah di muka bumi ini… fahamilah Islam sebagai Ad-din =) In Shaa Allah sama2 kita berusaha.. 


the author

CATCH ME BECAUSE YOU CAN :)

Instagram

Blacy Smiley - Haha Bucktooth