Allah Selamatkan Kamu.. !

Assalamualaikum, Welcome to aNas nO HouSoku :) Any typos don't blame me, blame AutoCorrect :P Syukran! "Warning! May Contain Bahasa Rojak, Spelling and Grammatical errors" [The Author]

Monday, September 24, 2012

Two Hundred and Sixteen Months + One month…



السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُه

14 August 2012..
Yes, I know that it might be a little too late.. not little but way too late for me to post about my birthday =) but I just wanna keep the memory here, well they said 8teen years old is a special birthday.. huhu
Oklah, hmm, Birthday aku tahun ni hari selasa, hari selasa tu jugak final exam aku dekat INTEC, dah memang biasa birthday aku time periksa termasuk trial pmr dgn spm.. apa yang aku nak cerita ni, hmm tahun ni aku celebrate kat rumah.. hehe =P birthday cake oreo cheesecake yang aku beli sendiri pakai duit mama.. haha XD nothing much.. doa2 but still I’m happy =) thanks mama, abah!
Hadiah yang fizikal takde except from my sis, a hoodie  and the other from ikhwan my junior at school.. hahah sempat jugak die bagi time aku pegi sekolah 30 ogos tu.. tahun ni takde dah buka2 locker kat kelas ada hadiah tersembunyi.. huhuhu  miss the good old days =’)
Hmm, tapi tahun ni, apayang aku rasa sangat awkward bila time dalam dewan peperiksaan kat intec tuh.. mereka yang lelaki (sesetengah) nyanyi kuat2 lagu birthday sampai kena marah dgn lecturer.. hahah XD thanks memang tak sangka.. hahaha


“FACEBOOK NEVER FAIL TO REMIND US ABOUT SOMEONE’S BIRTHDAY”
So, tahun ni aku buat sedikit kelainan, aku privatekan birthday aku so that only those who remember  (dan mungkin juga mereka yg nampak org lain wish) will wish me.. hehe =P mereka yang wish tanpa diberitahu, walaupun ada sedikit hints yang aku bagi.. hahaha thanks really do appreciates the wishes.. tak kisahlah fb ke twitter ke whatsapp ke text msg ke call ke kan… =’D yang lelain takpe tahun depan ada lagi, insyaAllah semoga panjang umur murah rezeki..





Hek hummm…
So now let us move on to what happened + One month later.. =’(
14 September 2012..

Hmmm, sebenarnya dah start 13 sept lagi, lepas habis pre departure MARA kat KL..
Rasa mcm gloomy je petang tu.. :/ ali, sofi balik rumah. Adik aku dah jumpa semalamnya, adik ada trial SMA, so tak dapat nak ikut… and even pagi tu pun ani dah pergi kelate ke ganu eh? Entahlahh dah lupa so bye2 pagi tu je dgn budak Mia tu sekali :’) ayun dgn a. zamri and also baby khadijah mmg ada kat rumah..


 Kami semua diarahkan untuk kumpul kat klia pukul 11 malam utk check in luggage, flight pulak pukul 3.30 pagi Qatar Airways…. Memang agak havoc gak malam tu, especially time nak bersiap tu.. macam nak tak nak je pergi… :/ hmmm, Nampaknya malam tu urusan check in tak berapa smooth sangat sebab tak confirm kaunter mana lagi.. pukul 12 lebih baru konfem tu pun satu kaunter je bukak… sebelum check in tu, kitorang makan kat MCD hahaha, tempat biasa kan… last meal with family… as expected luggage aku memang kene bayar evethough max weight die dah naik sket.. hahaha XD.. tapi memang lama gila nak tunggu check in tu yelah  sampai pukul 11 check in pukul 12 lebih nak dekat pukul satu, kesian kat mama, abah, siblings sbb kene tunggu lama.. ayun dengan khadijah lagi kan… kesian khadiah :’(  Salam2, peluk2 babai2 dengan family amik gambar, dalam pukul 2 macam tu barulah aku turun escalator tuh.. perghh sebak wehh.. sebelum ni selalunya kita yang babai kat atas tengok orang lain turun bawah.. but this time a different point of view… dari bawah pulak..  and with that I saw my family for the last time.. =(



Dan bermusafirlah aku…. Thanks jugak kepada kengkawan yang wish aku :’) terharu.. ada jugak yang aku call dan yang call aku… thanks again.. oleh sebab malam tu havoc sket jadi macam tak sempat nak call ramai orang sebab dah lambat kan…


8 Jam terbang. Memang penat giler… tido pun kasi hilang ngantuk je.. badan letih lenguh semua ada… hahaha itu baru sampai DOHA, QATAR 6 jam transit kat sini… tak tahu nak buat apa kat situ selain solat dengan makan… nak tido pun tak lena.. hmmm… sambung balik perjalan ke AMMAN, JORDAN dalam 3 jam.. fuhh.. penat tunggu beg2 gergasi aku dah laa trolley tak cukup.. satu trolley share 3 orang pun dah menggunung.. XD seniors jemput kitorang then naik bas dalam  1 jam lebih jugak perjalanan, barulah sampai IRBID… rumah kat SAKAN UMARI.. tak berapa best pun tempat ni.. hahaha.. tapi takpelah bersyukur.. =’)

p.s : till next time, cerita aku kat sini pulak for the first two weeks ke first month ke tengoklah tahap kerajinan aku…. Thank you for reading..

the author

2 comments:

CATCH ME BECAUSE YOU CAN :)

Instagram

Blacy Smiley - Haha Bucktooth