Allah Selamatkan Kamu.. !

Assalamualaikum, Welcome to aNas nO HouSoku :) Any typos don't blame me, blame AutoCorrect :P Syukran! "Warning! May Contain Bahasa Rojak, Spelling and Grammatical errors" [The Author]

Sunday, February 5, 2012

مولد الرسول 1433هجرية

 السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُه
(وَمَآ أَرۡسَلۡنَـٰكَ إِلَّا رَحۡمَةً۬ لِّلۡعَـٰلَمِينَ(١٠٧ 
We sent thee (Muhammad) not save as a mercy for the peoples. (107) 
"Dan tiadalah Kami mengutusmu (Muhammad) melainkan sebagai rahmat kepada sekalian alam." (Al-Anbiya': 107)

inilah antara petikan ayat suci Al-Quran yang sering kita dengar pada tarikh 12 Rabiulawal setiap tahun sempena dengan maulidur Rasul yang merupakan salah satu daripada tarikh2 penting dalam Islam..
Pada tarikh tersebut telah dilahirkan seorang insan mulia kekasih Allah yang bernama Muhammad Bin Abdullah Bin Abdul Mutalib oleh ibunya Aminah binti Wahab..
Kelahiran Baginda membawa Rahmat kepada seluruh umat manusia akhir zaman ini.. 

cukuplah muqaddimah~

Post kali ni  saje je nk share sambutan maulidur rasul ak pada tahun nih..
kalau tahun2 sebelum nih..
mesti ada perarakan kt sekolah sambil berselawat kpd nabi..
mmg best sangat2.. ad mcm2 pertandingan..
nasyid, zanji dn marhaban, perarakan.
dan x tertinggal jugak ceramah.. =]

nilah semangat TAR.. hehe..

tetapi tahun nih banyak sangat perbezaannya..
(thanks to mama and abah)
 mostly ceramah..
xde perarakan.. xde pertandingan2 dah..
cuma apa yang penting walau apepun pengisian kita... kesannya lebih penting dan ilmu2 yang diperoleh..

Kita sambut maulid ini sebagai tanda kita menghargai iman dan ajaran nabi Muhammad S.A.W. kepada kita yang dapat menyelamatkan kita daripada sesat.

cinta dan kasih kita semua kepada baginda boleh ke kalau nak ditandingkan dengan cinta dan kasihnya kepada umatnya iaitu KITA? konfem kalah!

sama-samalah kita mengahayati sirah baginda, mengamalkan sunnah baginda dan banyakkan berselawat kepada baginda.. InsyaAllah kita akan tergolong dalam golongan yang menerima syafaat daripada baginda di akhirat kelak..
yelah mcm mana kita nk cinta nabi kita kalau kita x kenal baginda dgn betul2 kn?
insyaAllah kita sama2 memperbaiki diri sendiri.. ak ni pn lebih kurang je dgn korang.. saling mengingati...

and one more thing..
bersyukurlah kita kerana kita ini merupakan seorang umat Rasulullah S.A.W.
besar yang teramat nikmat ini.. selain nikmat iman dan nikmat islam..
isy.. kalau nk ukur nikmat Allah.. semua SANGAT BESAR~
the secretary of my own...
 

CATCH ME BECAUSE YOU CAN :)

Instagram

Blacy Smiley - Haha Bucktooth