Allah Selamatkan Kamu.. !

Assalamualaikum, Welcome to aNas nO HouSoku :) Any typos don't blame me, blame AutoCorrect :P Syukran! "Warning! May Contain Bahasa Rojak, Spelling and Grammatical errors" [The Author]

Saturday, May 19, 2012

The Start of Something New...


السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُه

"Hmmm, interview PILN MARA 2012.. Alhamdulillah It went smoothly.. I tried my best in the interview but I don't know why deep inside of me, somehow I don't want the scholarship.. Why? Hmm, maybe because I have to choose between USIM or the JORDAN (well if I get it). Because I know that not everyone will be happy about the decision I have to make in the future..  Both have their own pros and cons.. And what makes it harder is when there's voices saying this and that.. If its an opinion make it sounds nice and supportive please.. :) Hoping for a smile at the end of my long holiday.. But no one knows what might turn up in the end.. :( "

-------------okay. yang atas ni aku tulis sehari selepas interview-------------
---------------yang bawah ni pulak sehari lepas dapat result---------------

Alhamdulillah..

Mcm x percaya kan? Hmmm, sebelum tau result ni aku excited + nervous nak tau.. sebab seriously aku mmg x berharap sgt pun.. tambah2 dengan mara yg selalu je lambat.. igtkn mmg x dpt dah.. sbb tu malas nk kecoh.. dari 8.00am-5.00pm aku check x dpt je.. haha
Lepas amik akak aku sofi tu, nak2 dekat pukul 6 shuk call ckp dah boleh cek.. aku mcm..
“Hmmm hmmm ok.. jap gi aku check” dapat pulak dah!

 Happy sbb kire mcm interview berjaya, 
 malas sbb dah bertambah satu lagi pilihan, 
terkejut + sedih sbb aku sorang je yg dapat dalam kalangan kwn2 aku.. =(
xde rezeki aku nak sama2 dgn korang ikram shuk ummul.. dan fanah yg mntk ke mesir.. =(

Berangan2 nanti adalah jugak geng kalau dpt nk fly sama2.. chehh konon je aku nih..
”Ko nak pergi ke?”

70% preparation utk ke usim dah siap.. 23/5
Kalau nak pergi Jordan nih.. daftar kt INTEC UITM 21/5
Mak aih! Cepat gler...! so it seems that a clear and right decision has to be make by this weekend...

So, most of my friends advise me to go! but my parents prefer if i just study local..
easier for me to meet them.. ^^
and my siblings, they encourage me to go.. (rasanyelah.. haha)

.....................................
insyaAllah.. this is the right choice guided by Allah swt..
after istikharah and musyawarah.. and i have decided to accept the offer by mara and further my study in JORDAN  (Jordan University of Science and Technology) after I pass Middle East Program at INTEC 
(4 or 3 months not very sure.. haha)

So, I just wanna Say ThankYou, terima kasih banyak2 kepada both of my parents.. mama and abah for being considerate, caring, loving and everything.. LOVE  BOTH OF YOU <3
my siblings.. <3
and my friends for supporting me.. =]
(yang ak call ke msg ke chat utk mntk pendapat dan dgr 'keluhan' aku especially.. )
not to forget my teachers.. and everybody~
InsyaAllah Allah akan permudahkan segala urusan.. aminn..
doakan kejayaan kita bersama ok.. =)

ALHAMDULILLAH THANK YOU TERIMA KASIH 
(^^,)

the secretary of my own...


8 comments:

  1. alhamdulillah..=)
    yup!doakan yg trbaik..utk dri sndiri..dan kawan2..ALTIMA!=')

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yezzaa mashi.. Sama2lah kite ALTIMA0711 :)
      InsyaAllah berjaya dunia akhirat..

      Delete
  2. Si Univeraity. Hahaha. Anyway, congrats. ;D and all the best! All is well insyaallah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. All is well~ insyaAllah.. :)
      Betulkan dah.. Tq pun dah..

      Delete
  3. anas, meremang bulu roma aku , nak baca sampai habis. adoiii. alhamdulillah. mungkin itu pilihan yang terbaik. jawapan dr ALLAH, yang terbaik. duk sana banyak kali kena update belog tahuu. jgn biya berhabuk. okeyy ?

    ReplyDelete
    Replies
    1. No0r.. Nape smpai meremang pulak?? Haha..
      Alhamdulillah dapat.. Kau tu Palam tgk dh mcm2 plan.. Hehe.. InsyaAllah blog ni akn sentiasa updated.

      Delete
  4. --------------------------------------> Tahniah :)

    ReplyDelete

CATCH ME BECAUSE YOU CAN :)

Instagram

Blacy Smiley - Haha Bucktooth